Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Jenny Chamliden - 13 maj 2014 19:02

Sommaren 2009 vägde jag hela 185kg och hade en smärta i hela kroppen som fick mig att brista ut i gråt varje dag och en svår astma .
Hösten 2009 gjorde jag min gbp i lund , jag kunde bara opereras på endast ett fåtal sjukhus pga att sjukhuset va tvunget att ha sängar och utrustningen för att kunna ta hand om en sådan gravt tung människa som jag va .

Läkaren sa två meningar som alltid följt med mig under min kamp mot fetman :
1) Du kommer nog aldrig att hamna under 100kg . Mitt svar blev till honom då : Fan heller ! Jag ska ner till tvåsiffrigt om jag så bara kommer ner till 99kg . Idag väger jag 64kg och tjii fick han . Ingen ska säga till mig vad jag klarar och inte klarar att göra .
2) När jag har opererat dig och du har lämnat operationsbordet så är mitt jobb gjort och då ligger allt arbete upp till dig själv sen . Och så har det varit , ingen dietist har hjälpt mig med kostråd m.m utan allt fick jag komma underfull med själv .

Efter att jag hade blivit viktstabil ett tag och gbp hade gjort sitt arbete så började jag sakta men säkert ticka upp i vikt igen , för jag hade ju inte gjort så extremt stora förändringar i livstilen och kosten .
Skaffade då ett årskort på ett litet gym som man oftast fick vara för sig själv i , och började träna . Inte i min vildaste fantasi skulle jag någonsin kunna tro att jag skulle komma till att älska att springa på ett jäkla löpband , men det gör jag :D
Jag skaffade viktväktarnas onlineprogram och appen som dem har och började ändra mina matvanor drastiskt till det bättre och jag fick en bättre balans i kroppen och har inte alls samma sug efter sötsaker , kolhydrater och köpemat och jag får inga dumpningar längre . Sen lyckades jag med att sluta upp och röka efter över 25 års beroende .

Jag har numera inte alls den värken i kroppen och min astma är ett minne blott :)

Jag har fått tillbaka ett värdigt liv !

Ovido - Quiz & Flashcards