Direktlänk till inlägg 2 maj 2014

Havre & Korngröt med smak av äpple och kanel , kokt ägg

Av Jenny Chamliden - 2 maj 2014 19:53

 Jag är absolut ingen grötmänniska och har aldrig fått ner mig så mycket som en matsked om det inte har varit risgrynsgröt . Denna varianten på gröt vad förvånansvärt helt ok och något som jag kommer att äta många fler gånger . Koka ett ägg till så har du en stadig och mättande frukost :)


Koka eller mikra 1 dl havre & korngröt tillsammans med 2.5 dl vatten och en nypa salt . Riv 1 st äpple och rör ner i den färdiga gröten och avnjut tillsammans med ett kokt ägg .


Snabbt , enkelt , nyttigt och mättande !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Chamliden - 13 maj 2014 19:02


Sommaren 2009 vägde jag hela 185kg och hade en smärta i hela kroppen som fick mig att brista ut i gråt varje dag och en svår astma . Hösten 2009 gjorde jag min gbp i lund , jag kunde bara opereras på endast ett fåtal sjukhus pga att sjukhuset va ...

Av Jenny Chamliden - 5 maj 2014 19:55


1 st bondens surdegsbröd 2 skivor rostbiff 1/2 dl mini keso 1,5 % 1 skiva paprika Cocktailtomat serveras med 1 skivad apelsin ...

Av Jenny Chamliden - 5 maj 2014 19:50


1st bondens surdegsbröd 2 skivor skinka 1/2 dl rivna morötter 3 msk mini keso 1,5 % 1 skiva paprika ...

Av Jenny Chamliden - 5 maj 2014 19:45


1 port 175g torsk (utan ben) 1 bit (50g ) purjolök 1/2 tomat 2 skivor citron 3 skalade potatisar 1/2 dl (50g ) kvarg 0,3 % 125g sparris Dill , pressad citron, svartpeppar Salt och vitpeppar Lägg torsken i en ugnsform , salta och pepp...

Av Jenny Chamliden - 5 maj 2014 17:11


En del har diskuterat och skojat lite om hur mitt kylskåp kan se ut :) Precis så här ser det ut just idag :) Ketchupen och lättan är där enbart för att min dotter ska få smör och sin ketchup när hon är hemma och sover över . Det som inte syns på...

Ovido - Quiz & Flashcards